Veel gestelde vragen / F.A.Q

Kan ik ook telefonisch boeken?

Ja hoor, dat kan zeker. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 9.00 uur – 21.00 uur op telefoonnummer 0513 203114.

Wanneer is een boeking definitief?

Wanneer u (online) een boeking heeft gedaan ontvangt u direct een bevestiging van deze boeking per mail. Hierin staan een drietal betaalmomenten genoemd. De aanbetaling, de restbetaling en de betaling van de borg. Met de aanbetaling bevestigd u de boeking en is de boeking definitief gemaakt. Wanneer deze en ook de andere betalingen niet op tijd door ons ontvangen worden kunnen wij de boeking annuleren. Houdt deze betaaldata dus goed in de gaten.

Kan ik een boeking annuleren?

Jazeker, dat kan. Mocht u onverhoopt toch niet op pad kunnen gaan met onze camper dan kunt u de boeking op onderstaande wijze annuleren. Let op! Een annulering is pas compleet wanneer deze door ons bevestigd is. Voorafgaand aan de annulering stellen wij telefonisch contact zeer op prijs zodat we, afhankelijk van de reden van annulering, op zoek kunnen naar de best mogelijke oplossing.

De uiteindelijke Annulering dient per mail of aangetekend schrijven te gebeuren. De volgende kosten worden in rekening gebracht:

  • Tot 10 weken voor aanvang huurperiode: 25% van de huursom
  • Tot 6 weken voor aanvang: 50% van de huursom
  • Tot 4 weken voor aanvang: 100% van de huursom

Het annuleringsrisico kan door huurder zelf worden verzekerd door het afsluiten van een annuleringsverzekering. Dit adviseren wij ten zeerste! Indien door omstandigheden de verhuurder niet in staat zal zijn de camper of een vervangend voertuig te leveren, kan de overeenkomst ontbonden worden, met volledige terugbetaling van de vooruit betaalde huursom, met een extra vergoeding van €25 per dag dat de huurder geen gebruik heeft kunnen maken van de camper. Dit geldt echter niet, wanneer dit het gevolg van omstandigheden die buiten de verantwoordelijkheid van de verhuurder vallen. Aansprakelijkheid van de verhuurder is dan ook uitgesloten.

Kan ik de camper bekijken voordat ik ‘m huur?

Dat kan zeker! De campers staan, wanneer ze niet verhuurd zijn, op onze uitgiftelocatie aan de Tolhûswei 11 in Joure. Neem vooraf wel even contact met ons op zodat u er zeker van bent dat de camper ook daadwerkelijk aanwezig is en niet op pad is met andere huurders of voor onderhoud in de werkplaats staat. We zijn dagelijks bereikbaar van 09.00 uur – 21.00 uur op telefoonnummer 0513 203114

Hoeveel vrije kilometers zijn er inbegrepen bij de verhuursom?

Tijdens de huurperiode zijn er 2000 vrije kilometers per week inbegrepen. Hierboven betaald u € 0,20 cent per kilometer.

Wat te doen bij schade of pech onderweg?

In het geval van schade ontvangen wij graag zo snel mogelijk een foto en beschrijving van de schade zodat we kunnen beoordelen of u door kunt rijden met de schade of dat we wellicht gelijk actie moeten ondernemen. Bij pech onderweg kunt u ons 24/7 bereiken op het vaste telefoonnummer.

Zijn huisdieren toegestaan?

Wij hebben een aantal campers waarin huisdieren zijn toegestaan. Dit gaat echter altijd in overleg. Wij brengen hiervoor € 125,00 extra kosten in rekening voor de huurperiode. We hechten vel waarde aan hygiëne, De camper moet volledig schoon en haarvrij ingeleverd worden. De hond mag niet op de banken, kussens, voorstoelen en/of het bed.

Op welk tijdstip kan ik mijn camper ophalen en terugbrengen?

Op de vertrek-dag staat de camper om 16.00 uur voor je klaar. We nemen een aantal zaken met je door, controleren samen de staat van de camper en dan kunnen jullie beginnen aan jullie camperreis. De camper dient op de retour-dag om 10.00 uur ingeleverd te worden. Bij het inleveren van de camper controleren we samen de staat van het voertuig om ervoor te zorgen dat alles in orde is en om eventuele vragen of zorgen af te handelen. De vertrek- en retourtijden kunnen afwijken wanneer dit in een van onze specials of aanbiedingen vermeldt staat.

Hoe moet ik de camper weer inleveren?

De binnenzijde moet geheel schoon weer teruggebracht worden. De buitenkant wordt door ons verzorgt. Verder vragen wij de vuilwatertank en het chemisch toilet te ledigen. Wilt u dat wij de binnenkant voor u schoonmaken, dat kan uiteraard. In dat geval brengen we eenmalig €75,00 in rekening.

Kan ik mijn auto achterlaten wanneer ik de camper ophaal?

U kunt de auto parkeren op het eigen terrein van Camperworld XL. Dit kan op ons afgesloten terrein. Het achterlaten van de auto tijdens de huurperiode is voor eigen risico. Wel dient er een (reserve)sleutel achter gelaten te worden zodat wij uw wagen kunnen verplaatsen in het geval van calamiteiten.

Is het huren van een camper inclusief brandstofkosten?

Nee, het verbruik van brandstof (diesel en adblue) is voor eigen rekening. Huurders krijgen de camper met een volle brandstoftank en adblue tank mee en dienen deze volgetankt te retourneren.

Waar moet een bestuurder van een camper aan voldoen?

Voor het besturen van de camper is rijbewijs B voldoende. De bestuurder dient ten minste 25 jaar te zijn en 3 jaar in het bezit te zijn van een geldig Nederlands rijbewijs B. Niet Nederlandse inzittende dienen in het bezit te zijn van een geldig internationaal rijbewijs, dat in het land van herkomst kan worden aangevraagd. De camper mag alleen bestuurd worden door de vooraf opgegeven bestuurders.

Is het mogelijk het eigen risicobedrag te verzekeren?

Dat kan! Dit raden wij ook ten zeerste aan. Voor een paar euro per dag kan dit bij onder andere Allianz. Controleer vooraf wel of dit wellicht niet al onder een van uw lopende (reis) verzekeringen valt

Share This